Share
Foamea de bani a PMB nu are limite. Încă o taxă ar putea fi majorată

Foamea de bani a PMB nu are limite. Încă o taxă ar putea fi majorată

După ce a decis că românii care trec prin București cu mașina trebuie să plătească „vinieta Oxigen” și pare gata de a majora taxa pentru apa uzată, primăria condusă de Gabriela Firea mai are o idee de a strânge bani la un buget sărăcit prin cheltuieli ilogice. De anul viitor, taxa specială pentru promovare turistică a municipiului Bucureşti ar putea deveni 2% din veniturile de cazare pentru fiecare zi de sejur.

Conform unui proiect supus dezbaterii publice, postat pe site-ul Primăriei Capitalei, anul viitor, taxa specială pentru promovare turistică a municipiului Bucureşti ar putea deveni 2% din veniturile de cazare pentru fiecare zi de sejur, valoare care nu include TVA.

Anterior, taxa respectivă se calcula prin aplicarea unei cote de 1% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur al turistului.

Potrivit regulamentului, obiectivele urmărite prin instituirea taxei sunt: creşterea numărului de turişti în Capitală, creşterea duratei de şedere a turiştilor în municipiul Bucureşti, creşterea veniturilor obţinute din turism în Capitală, introducerea oraşului pe harta destinaţiilor de tip city break. Mai pe înțelesul tuturor, oficialii din PMB consideră că obligând turiștii să plătească în plus îi vor putea apoi readuce în București prin promovarea făcută din banii lor.

În acest sens, sunt vizate: activităţi de promovare şi marketing la nivel naţional, internaţional şi în mediul online în scopul atragerii de turişti şi de investiţii în servicii turistice; crearea şi comunicarea brandului turistic al municipiului Bucureşti; organizarea şi participarea la târguri şi conferinţe de profil interne şi internaţionale pentru a promova turismul bucureştean; realizarea de campanii publicitare comune cu companii aeriene, agenţi tour-operatori; atragerea şi dezvoltarea de proiecte finanţate din fonduri europene, granturi EEA; realizarea de info trip-uri pentru tour-operatori, reprezentanţi media şi alţi vectori de comunicare în vederea promovării destinaţiei turistice Bucureşti; promovarea evenimentelor şi obiectivelor turistice prin intermediul centrelor de informare turistică; elaborarea strategiei de marketing a destinaţiei turistice Bucureşti; susţinerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării turismului de tip smart.

Taxa specială se încasează de către structura de primire turistică cu funcţiune de cazare, odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate. Ea se aplică pentru cei care se cazează în: hoteluri, hoteluri-apartament, hosteluri, moteluri, vile turistice, cabane, bungalow-uri, sate de vacanţă, campinguri, pensiuni turistice, etc. Structura de primire turistică va avea obligaţia de a vărsa taxa colectată la bugetul local al sectorului, urmând ca sumele încasate să fie livrate lunar către municipiul Bucureşti.

Proiectului îi este ataşată şi o analiză comparată a taxelor speciale pentru promovarea turistică aplicate de o serie de municipalităţi din ţară. Astfel, în anul 2019, în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Sibiu taxa a avut un cuantum de 1%. Timişoara a aplicat o cotă de 2%, stabilită în anul 2018, iar Oradea de 3% începând cu anul 2016. Sinaia a aplicat tot o cotă de 2% din valoarea fiecărei nopţi de cazare, precum şi 2% din valoarea tarifelor de acces la muzee şi case memoriale. În Alba Iulia, pentru persoanele mai mai de 12 ani se aplică o taxă de 4,7 lei/zi, în cazul unităţilor de cazare de 3, 4 sau 5 stele şi de 2,35 lei/zi în cazul altor unităţi de cazare.

Citește și:

Leave a Comment