Share

Turiștii străini sosiți în România cheltuiesc, în medie, 550 de euro

Aproape 1,21 milioane de turiști nerezidenți au fost cazați în structurile colective de cazare turistică în primul semestru din 2019. Conform Institutului Naţional de Statistică (INS), aceștia au cheltuit 3,15 miliarde de lei.

Un calcul simplu al datelor furnizate de INS arată că, în primul semestru al lui 2019, turiştii nerezidenţi sosiţi în România au cheltuit în medie 2.609,7 lei/persoană, adică nu mai mult de 552 de euro / persoană.

În trimestrul II al anului în curs, numărul acestora s-a ridicat la 761.900, iar cheltuielile lor s-au situat la 1,85 miliarde de lei.

Afacerile (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 56,1% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în semestrul I 2019, cheltuielile acestora reprezentând 59,7% din total. 43,9% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în semestrul I 2019 au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanţe (66,8%) şi pentru vizita rudelor şi prietenilor (9,2%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit şi alte activităţi, precizează INS.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (49,9%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (91,2% din totalul cheltuielilor pentru cazare). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 17,3%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 12,5%.

Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 45,5% au fost destinate alimentelor şi băuturilor, iar 32,3% cadourilor şi suvenirurilor.

Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 52,9% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 38,8% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

48% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 48% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 34,1% şi-au organizat singuri sejurul. Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România a fost avionul, folosit de 80,3% din numărul total de turişti, în timp ce 11,0%, au utilizat autoturisme proprii, 7,1% autocare şi autobuze, iar 1,6% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).

Afacerile (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 53,5% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România şi în trimestrul II 2019, cheltuielile acestora reprezentând 56,5% din total. 46,5% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în trimestrul II 2019 au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanţe (68,0%) şi pentru evenimente culturale şi sportive (9,8%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit şi alte activităţi.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (49,5%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90,1% din totalul cheltuielilor pentru cazare).

Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 17,4%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 13,2%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 47,7% au fost destinate alimentelor şi băuturilor, iar 30,8% cadourilor şi suvenirurilor.

Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 50,2% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cele pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 41,9% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 50,3% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 31,7% şi-au organizat singuri sejurul. Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România a fost avionul, folosit de 77,4% din numărul total de turişti, în timp ce 11,1% au utilizat autoturisme proprii, 9,5% autocare şi autobuze, iar 2,0% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.)

Leave a Comment